Sunday, February 28, 2016

#10years: 2016 - Marked forever

And here we are just now - the Present- There remains the same uncertainty that I had last year but with a big smile on my face because, even though I still feeling obsessed about time, even if I have many doubts, even if there have been things that I haven´t  like it the way they turned out… even all those things that, I am afraid I can´t control, I look backwards and all that I can see is simply amazing - dozens of friends, hundreds of great memories, thousands of pictures. I consider myself a very lucky person because I came here for a completely personal reason. I wasn´t forced to leave my country and after all, I also have the possibility to go back. However, I know that when I take that decision it will be one of the hardest things I will do in my entire life. I am sure that I won´t live here forever, but Edinburgh will always be part of me. This city has marked me on so many levels and now also literally with a tattoo!
 In the meantime, let´s live Edinburgh a bit more.

Y aquí nos encontramos ahora, en el presente. Con la misma incertidumbre del año pasado pero con una gran sonrisa porque, aunque siga obsesionado con el tiempo, aunque tenga muchas dudas, aunque haya habido cosas que han cambiado y no precisamente en la forma que más me hubiera gustado…. A pesar de todas estas cosas que, mucho me temo, no puedo controlar, miro hacia atrás y todo lo que veo es espectacular; docenas de amigos, cientos de buenos recuerdos, miles de imágenes. Ciertamente me considero una persona muy afortunada ya que vine aquí por decisión personal, no fui obligado a dejar mi país y siempre tendré la posibilidad de volver cuando lo decida. Sin embargo sé que cuando tome esta decisión, será una de las decisiones más duras de mi vida. Estoy seguro de que no voy a vivir aquí para siempre, pero Edimburgo es y será parte de mí. Esta ciudad me ha marcado a muchos niveles ¡y ahora hasta literalmente con un tatuaje!

Mientras tanto, sigamos viviendo Edimburgo un poco más. 

No comments:

Post a Comment